Pages

Saturday, July 3, 2010

BUANG BABY

bila angin meroyan aku nak menulih dah mai jadi lagu nie la, mula la rasa nak menulis tak benti-benta.

bila tgk surat khabaq kan, bl tgk tb.. dengaq radio ya Allah betapa dahsyat kan dunia sekaghang, berperang, bunuh sana bunuh sini... buang baby... dah jadi mcm trend plak, dah jadi macam apa oghang kampong selalu dok kata tue.. ALAAA awatla otak aku tak igt nieh!! hurm, xpalah.. nnti kalau aku igt aku tulis nahh...

ne pasai buang baby nie... ya Allah xdak hati ngan perot ka dok buat lagu tuh, hangpa x kesian langsung ka kat baby, sebelum hangpa dok buaang tue hangpa da dok pikiaq dak dosa pahala, tak pun pikiaq la nnti baby tu teriak xmau2, ne dak ada tue sampai jadi makanan binatang! weyh !!! sedaq sikit naaa, sedangkan binatang hat tak dak akai pon sayang anak weyh, HANGPA yang Tuhan bagai akai, mengaji tinggi, yang boleh dok menulis membaca TAKDAK AKAI!! buat anak pandai, nak jaga tak mau!!! yg selalu dok buang nie yang xsahla kan..

biaqla oghang nak salahkan mak bapak ka apa ka, bg aku oghang yg buang anak tue yang bangang!! yang TAKDAK AKAI!!! elok2 Allah bg akai tak mau guna!!! mungkin kalau tanya kat hangpa yg terlibat kan, hangpa akan kata.. alaaa kami tak sengaaja, mak bapk kami xdak ms ngan kami, jadi kami carilah p lah seronok kat luaq, las2 dah seronok tue terkeluaq anak! BODOH PIANG!!! OTAK LETAK KAT LUTUT!!!!

mungkin ada, bukn mungkinla, memang ada byk sebb pasaipa boleh jadi buang baby tue... tp BAGI AKU!! seblm nak tuding jari kat sapa2, famili ka, kwn ka.. first tuding jari kat diiri sendiri naaa.. MCM AYAT KWN AKU NIE, kalau kaki n tangan sendrik x gerak, XKAN jadi ceghita kan. jadi pikiaq sendiri la kan...

kita ni bila dah besaq gunala rasional kita.. akai yg Allah bg tue bukan perhiasan semata naaa.. biaq bersawang berabuk, DAK!! Allah suka guna, pakai...

jadi jadilah kita manusia yg berakal... bila berakal past tau baik buruk kan.. :)

as salam

0 comments:

Post a Comment

Saturday, July 3, 2010

BUANG BABY

bila angin meroyan aku nak menulih dah mai jadi lagu nie la, mula la rasa nak menulis tak benti-benta.

bila tgk surat khabaq kan, bl tgk tb.. dengaq radio ya Allah betapa dahsyat kan dunia sekaghang, berperang, bunuh sana bunuh sini... buang baby... dah jadi mcm trend plak, dah jadi macam apa oghang kampong selalu dok kata tue.. ALAAA awatla otak aku tak igt nieh!! hurm, xpalah.. nnti kalau aku igt aku tulis nahh...

ne pasai buang baby nie... ya Allah xdak hati ngan perot ka dok buat lagu tuh, hangpa x kesian langsung ka kat baby, sebelum hangpa dok buaang tue hangpa da dok pikiaq dak dosa pahala, tak pun pikiaq la nnti baby tu teriak xmau2, ne dak ada tue sampai jadi makanan binatang! weyh !!! sedaq sikit naaa, sedangkan binatang hat tak dak akai pon sayang anak weyh, HANGPA yang Tuhan bagai akai, mengaji tinggi, yang boleh dok menulis membaca TAKDAK AKAI!! buat anak pandai, nak jaga tak mau!!! yg selalu dok buang nie yang xsahla kan..

biaqla oghang nak salahkan mak bapak ka apa ka, bg aku oghang yg buang anak tue yang bangang!! yang TAKDAK AKAI!!! elok2 Allah bg akai tak mau guna!!! mungkin kalau tanya kat hangpa yg terlibat kan, hangpa akan kata.. alaaa kami tak sengaaja, mak bapk kami xdak ms ngan kami, jadi kami carilah p lah seronok kat luaq, las2 dah seronok tue terkeluaq anak! BODOH PIANG!!! OTAK LETAK KAT LUTUT!!!!

mungkin ada, bukn mungkinla, memang ada byk sebb pasaipa boleh jadi buang baby tue... tp BAGI AKU!! seblm nak tuding jari kat sapa2, famili ka, kwn ka.. first tuding jari kat diiri sendiri naaa.. MCM AYAT KWN AKU NIE, kalau kaki n tangan sendrik x gerak, XKAN jadi ceghita kan. jadi pikiaq sendiri la kan...

kita ni bila dah besaq gunala rasional kita.. akai yg Allah bg tue bukan perhiasan semata naaa.. biaq bersawang berabuk, DAK!! Allah suka guna, pakai...

jadi jadilah kita manusia yg berakal... bila berakal past tau baik buruk kan.. :)

as salam

No comments:

Post a Comment